• Hobby dzieciHobby dzieci
      Nasze najmłodsze pociechy także mają jakieś własne hobby. Jednakże hobby dzieci bardzo szybko ulega zmianom. Raz się interesują jednym, raz drugim. Nie można za nimi nadążyć. Rano zbierają rożne robaki. …
    • Nauka przegrywaniaNauka przegrywania
      W sporcie zawsze są wygrani i przegrani. O wygranych mówi się zawsze. Przyjęcia, wywiady w telewizji, sukces. Każdy o tym marzy. Zdarzają się jednak zawodnicy, którzy ponoszą klęskę i się …
    • Zdrowie a aktywność fizycznaZdrowie a aktywność fizyczna
      Łącznie kwestii dobrego stanu zdrowia z aktywnością fizyczną jest rzeczą całkowicie oczywistą, niebędącą z pewnością dla nikogo zaskoczeniem. Człowiek, który uprawia jakąś ściśle określoną dyscyplinę fizyczną posiada znacznie lepszą kondycję, …

    postheadericon Dziewiętnasty wiek czasem powozów

    Zanim świat oplotły kilometry torów kolejowych podróżowano równie chętnie, choć nie tak szybko. Powozy konne zyskały wielką popularność zwłaszcza w dziewiętnastym wieku. To wtedy powozy stały się dostępne nie tylko dla najbogatszych ale dostęp do nich zyskali też ludzie z niższych warstw. Powozy konne były wtedy produkowane nie tylko przez rzemieślnicze warsztaty, ręcznie i długo. Rewolucja techniczna pozwoliła na ich produkcję w fabrykach. Pracowano nad ulepszeniami – resorów, hamulców, akcesoriów. Było wiele różnych rodzajów powozów, inne na długie dystanse, zabudowane, inne na krótkie wycieczki i poruszanie się po okolicy a jeszcze inne na sportowe zawody. Do tego były oczywiście powozy konne do przeprowadzek, do transportu większych i cięższych ładunków. Rodzajów i modeli było zatrzęsienie, bryczki, dyliżanse czy wreszcie proste wozy. Doskonale radziły sobie, dość zaznaczyć, że na terenie Niemiec na początku dziewiętnastego wieku pocztowe dyliżanse mogły przewieźć i milion osób dziennie.

    Comments are closed.