• WędkarstwoWędkarstwo
      Łowienie ryb i wędkowanie jest nie jednym i tym samym. Nie trzeba złapać złowić ryby, by czerpać przyjemność z samego zarzucenia wędki i czekania na połów. Na tym polega właśnie …
    • Korupcja w sporcie. Zło w czystej postaciKorupcja w sporcie. Zło w czystej postaci
      Sport to ogromny biznes, z którego ogromne dochody czerpią instytucje przestępcze. Tak niestety korupcja i ustawianie wyników to w sporcie norma i do tego bardzo trudna do wykrycia. Często słyszy …
    • StrategiaStrategia
      Strategia gry jest uzależniona od preferencji trenera drużyny. Oznacza to tyle, że tak naprawdę wszystko jest zależne od decyzji trenera i to on ma najbardziej decydujące zdanie spośród całej drużyny. …

    postheadericon Dziewiętnasty wiek czasem powozów

    Zanim świat oplotły kilometry torów kolejowych podróżowano równie chętnie, choć nie tak szybko. Powozy konne zyskały wielką popularność zwłaszcza w dziewiętnastym wieku. To wtedy powozy stały się dostępne nie tylko dla najbogatszych ale dostęp do nich zyskali też ludzie z niższych warstw. Powozy konne były wtedy produkowane nie tylko przez rzemieślnicze warsztaty, ręcznie i długo. Rewolucja techniczna pozwoliła na ich produkcję w fabrykach. Pracowano nad ulepszeniami – resorów, hamulców, akcesoriów. Było wiele różnych rodzajów powozów, inne na długie dystanse, zabudowane, inne na krótkie wycieczki i poruszanie się po okolicy a jeszcze inne na sportowe zawody. Do tego były oczywiście powozy konne do przeprowadzek, do transportu większych i cięższych ładunków. Rodzajów i modeli było zatrzęsienie, bryczki, dyliżanse czy wreszcie proste wozy. Doskonale radziły sobie, dość zaznaczyć, że na terenie Niemiec na początku dziewiętnastego wieku pocztowe dyliżanse mogły przewieźć i milion osób dziennie.

    Comments are closed.