• Zasady gry i pozycje koszykarskieZasady gry i pozycje koszykarskie
      Celem gry w kosza jest umieszczenie piłki w koszu przeciwnika i uniemożliwianie przeciwnej drużynie umieszczenia piłki w swoim koszu. Aby jednak wykonać celny rzut i zdobyć punkt, należy unikać kilku …
    • Znajdź swojego konikaZnajdź swojego konika
      Człowiek nie mający żadnych zainteresowań nie jest w pełni sobą. Człowiek po prostu musi sobie znaleźć hobby. Trudno czasami jednak zdecydować w co się zaangażujemy maksymalnie jest przecież tak wiele …
    • SiłowniaSiłownia
      Chodzenie na siłowni jeszcze do niedawna było zarezerwowane tylko i wyłącznie dla sportowców, jednak od pewnego czasu zaczęli tam chodzić zwykli ludzie. Z pewnością dzieje się tak, dlatego że bardzo …

    postheadericon Dziewiętnasty wiek czasem powozów

    Zanim świat oplotły kilometry torów kolejowych podróżowano równie chętnie, choć nie tak szybko. Powozy konne zyskały wielką popularność zwłaszcza w dziewiętnastym wieku. To wtedy powozy stały się dostępne nie tylko dla najbogatszych ale dostęp do nich zyskali też ludzie z niższych warstw. Powozy konne były wtedy produkowane nie tylko przez rzemieślnicze warsztaty, ręcznie i długo. Rewolucja techniczna pozwoliła na ich produkcję w fabrykach. Pracowano nad ulepszeniami – resorów, hamulców, akcesoriów. Było wiele różnych rodzajów powozów, inne na długie dystanse, zabudowane, inne na krótkie wycieczki i poruszanie się po okolicy a jeszcze inne na sportowe zawody. Do tego były oczywiście powozy konne do przeprowadzek, do transportu większych i cięższych ładunków. Rodzajów i modeli było zatrzęsienie, bryczki, dyliżanse czy wreszcie proste wozy. Doskonale radziły sobie, dość zaznaczyć, że na terenie Niemiec na początku dziewiętnastego wieku pocztowe dyliżanse mogły przewieźć i milion osób dziennie.

    Comments are closed.