• Trening dla każdego człowiekaTrening dla każdego człowieka
      Młodzi ludzie niewątpliwie mają dzisiaj idealne warunki do trenowania wielu najróżniejszych dyscyplin sportowych – w miastach pojawiają się najróżniejsze nowoczesne obiekty sportowe, nie brakuje klubów i obiektów usługowych, które umożliwiają …
    • Fototapety do salonuFototapety do salonu
      Fototapety do salonu. Kiedy kupimy nowym dom albo mieszkanie to od razu rozpoczynamy jego urządzanie. Najczęściej staramy się dobrać wszystko tak, aby stanowiło spójną całość, a przy okazji zachwycało naszych …
    • Spodnie dresowe 4FSpodnie dresowe 4F
      Spodnie dresowe 4F. Przełom starego i nowego roku, obfituje najczęściej w liczne postanowienia wśród społeczeństwa. Najczęściej obiecujemy zacząć dbać o swoje zdrowie, uczęszczać na siłownie i zdrowo się odżywiać. Aby …

    postheadericon Dziewiętnasty wiek czasem powozów

    Zanim świat oplotły kilometry torów kolejowych podróżowano równie chętnie, choć nie tak szybko. Powozy konne zyskały wielką popularność zwłaszcza w dziewiętnastym wieku. To wtedy powozy stały się dostępne nie tylko dla najbogatszych ale dostęp do nich zyskali też ludzie z niższych warstw. Powozy konne były wtedy produkowane nie tylko przez rzemieślnicze warsztaty, ręcznie i długo. Rewolucja techniczna pozwoliła na ich produkcję w fabrykach. Pracowano nad ulepszeniami – resorów, hamulców, akcesoriów. Było wiele różnych rodzajów powozów, inne na długie dystanse, zabudowane, inne na krótkie wycieczki i poruszanie się po okolicy a jeszcze inne na sportowe zawody. Do tego były oczywiście powozy konne do przeprowadzek, do transportu większych i cięższych ładunków. Rodzajów i modeli było zatrzęsienie, bryczki, dyliżanse czy wreszcie proste wozy. Doskonale radziły sobie, dość zaznaczyć, że na terenie Niemiec na początku dziewiętnastego wieku pocztowe dyliżanse mogły przewieźć i milion osób dziennie.

    Comments are closed.