• Akcje zespołoweAkcje zespołowe
      Piłka nożna charakteryzuje się nieprzewidywalnością. Wiele przykładów pokazuje, że niezależnie od czasu meczu, można obronić wynik nawet w sytuacji pozornie bez wyjścia. Bardzo ważne jest zgranie zespołu. Jedenastu piłkarzy, biegających …
    • Jak zacząć trenować jogging?Jak zacząć trenować jogging?
      Na pewno nikogo nie trzeba dzisiaj przekonywać, że sport to zdrowie, ale jak się okazuje, nie wszyscy chętnie się ruszają. Nasza aktywność fizyczna jest wciąż niska, a przecież mamy tak …
    • Ograć bukaOgrać buka
      Wiele osób zastanawia się czy jest możliwe zarabianie na samych zakładach bukmacherskich. Jeśli wgłębimy się w statystyki to są one dość okrutne i według mitycznej już liczby procent osób regularnie …

    postheadericon Dziewiętnasty wiek czasem powozów

    Zanim świat oplotły kilometry torów kolejowych podróżowano równie chętnie, choć nie tak szybko. Powozy konne zyskały wielką popularność zwłaszcza w dziewiętnastym wieku. To wtedy powozy stały się dostępne nie tylko dla najbogatszych ale dostęp do nich zyskali też ludzie z niższych warstw. Powozy konne były wtedy produkowane nie tylko przez rzemieślnicze warsztaty, ręcznie i długo. Rewolucja techniczna pozwoliła na ich produkcję w fabrykach. Pracowano nad ulepszeniami – resorów, hamulców, akcesoriów. Było wiele różnych rodzajów powozów, inne na długie dystanse, zabudowane, inne na krótkie wycieczki i poruszanie się po okolicy a jeszcze inne na sportowe zawody. Do tego były oczywiście powozy konne do przeprowadzek, do transportu większych i cięższych ładunków. Rodzajów i modeli było zatrzęsienie, bryczki, dyliżanse czy wreszcie proste wozy. Doskonale radziły sobie, dość zaznaczyć, że na terenie Niemiec na początku dziewiętnastego wieku pocztowe dyliżanse mogły przewieźć i milion osób dziennie.

    Comments are closed.